In de lessen Bv2D werd de figuur onderzocht op verhouding en richting. Tijdens de lessen BV3D gingen we de kleuters en de kinderen tekenen van de gloednieuwe basisschool. De beste tekeningen worden uitgekozen en in grote silhouetten of 3D modellen van kippengaas omgezet.
zondag 6 oktober 2013
Massa's mensen in de maak
Terwijl alles klaar ligt ter inspectie, wordt er volop gewerkt aan een nieuw groot project.
In de lessen Bv2D werd de figuur onderzocht op verhouding en richting. Tijdens de lessen BV3D gingen we de kleuters en de kinderen tekenen van de gloednieuwe basisschool. De beste tekeningen worden uitgekozen en in grote silhouetten of 3D modellen van kippengaas omgezet.
In de lessen Bv2D werd de figuur onderzocht op verhouding en richting. Tijdens de lessen BV3D gingen we de kleuters en de kinderen tekenen van de gloednieuwe basisschool. De beste tekeningen worden uitgekozen en in grote silhouetten of 3D modellen van kippengaas omgezet.
vrijdag 27 september 2013
Gezwind aan het zwin

Ook dit jaar gingen we met de leerlingen van de eerste graad op tweedaagse naar zee. De eerste dag werd er vollop gesport, de tweede dag werd gevuld door atelieropdrachten.
We volgden de dijk tot aan de grenzen van het zwin en installeerden ons in het uitkijkpunt.
Daar kregen de leerlingen hun eerste opdracht: zo goed mogelijk de diepte in het landschap weergeven én hun kleuren zo juist mogelijk mengen.
Bij de tweede opdrachten werden er silhouetten gemaakt van zichzelf. Deze werden in het landschap geplaatst en vervolgens moesten de leerlingen 3 foto's maken :
1. het silhouet in het landschap én zijzelf verstopt (onzichtbaar) in dat landschap maar wel op de foto
2. het silhouet en zijzelf die tevoorschijn beginnen te komen uit hun schuilplaats
3. een close-up van de silhouetten in het landschap
Hieronder nog een diaverslag van onze volledige uitstap:
dinsdag 3 september 2013
Klaar? ...Start!
Het nieuwe schooljaar is weer van start gegaan. Het tweede jaar is een mix van leerlingen uit het eerste jaar bij ons op school en van een aantal nieuwe leerlingen. We beginnen dan ook met een kennismakingsles rond het thema: bescherming. Na een korte brainstorm maken we met papier - enkel en alleen papier- een persoonlijke bescherming in 3D. Een miniversie van onszelf mag de bescherming bewonen en een getekend logo maakt het geheel af.
Abonneren op:
Posts (Atom)